perjantai 2. syyskuuta 2011

Johan valkeni

Kukaan Johan-niminen ei kokenut värinmuutosta, vaan minun blogini.

Asiaa ei tarvinutkaan miettiä kovin kauaa. Idean valoisampaan esitystapaan minulle antoi nykyisen valtiovarainministerin isipappa, joka paikallislehdessämme selitti ja puolusteli, että se onkin ihan hyvä asia, että kuntien valtionosuuksia leikataan. Näinhän se on - elämä on miten sen näkee.

Tästä lähin saatte luettavaksenne pelkkää positriviaa. (Kyllä, keksin termin juuri äsken.) Oli asia mikä hyvänsä, lupaan, että löydän siitä sen valoisan puolen.

Aloitetaan.

Facebookissa kutsutaan nyt ihmisiä kirjoittamaan joka päivä viisi asiaa, joista ovat kiitollisia. Minäkin kannan korteni kekoon.


Olen kiitollinen siitä, että diabeteslääkkeeni on viimeisen vuorokauden aikana juoksuttanut minua vessassa vain kuusi kertaa. Vatsanväänteet ovat olleet siedettäviä.

Ja siitä, että Pätkä on oppinut siivoamaan. Se peppukiitää ympäri taloa ja pyyhkii lattioita ja kaikkia muitakin pintoja sideharsotaitoksella huolellisesti keskittyen. Voin pian itse lopettaa kaikenlaisen kodinhoidon ja siirtyä lapsityövoiman käyttöön.

Kiitollisuutta herättää myös se, että kumpikaan kissoista ei ole tänään oksentanut parisängyn alle, sinne keskelle, mihin ei ylety.

Kiitän naapurin puutarhasta. Se on kaunis katsella ikkunasta, eikä sitä tarvitse itse hoitaa.

Ja ennen kaikkea olen kiitollinen siitä, että paastosokeri oli tänään pitkästä aikaa alle kuuden. Hyvä minä!

6 kommenttia:

  1. :D Lisää näitä! :D

    Kiva uusi ilme btw.

    VastaaPoista
  2. Mahtia!
    Mä oon kiitollinen siitä, etten ole tänään kussut housuuni juuri pahemmin.

    Kiitollinen, ettei lapseni tänään tarttunut kakkapötkäleeseen ja tehdyt taidetta olkkarissa.

    kiitollinen, että koira haukkui tunnin päikkäreiden aikana vain 4 kertaa.

    ja erityisen kiitollinen oon siitä että sä sait mun nauraan räkättään näitä!!!
    Ihan parasta positriviaa! PEESI!

    VastaaPoista
  3. Voisin yhtyä Vinkeän Äitin ensimmäiseen kiitollisuuden aiheeseen. -Kyllä, se vaiva jatkuu synnytyksen jälkeen _pitkään_.

    VastaaPoista
  4. Haahaa, paljon on aihetta lapsella (=äidillä) kiittää! :D :D

    Hienoa, että uusi tyyli saa kiitosta. Olo on kuin Kissillä meikkien heivauksen jälkeen! (Ei tule juuri nyt yhtään tuoreempaa metaforaa mieleen - olenhan VANHA.) :)

    VastaaPoista
  5. Kylläpäs hämmästyin tästä valkenemisesta. Hetken ihan ihmettelin, että mihinkäs blogiin sitä on tullut itsensä klikattua, kunnes tunnistin kuitenkin tutun osoitteen sivun yläpalkissa.

    Tosi kiva taustakuva sulla kyllä. Pitääkin ruveta tekemään itsessään oikein psykologista tarkkailua, että miten sitä kokee tekstit erilailla, kun sekä sinä että PÄ olette vaihtaneet ennen mustat blogitaustanne värillisiksi :)

    VastaaPoista
  6. :) Joo, päätin tehdä blogilleni extreme make-overin, josko inpiraatio lisääntyisi. Toivottavasti toimii.

    VastaaPoista