maanantai 24. lokakuuta 2011

Pala palalta

Ostelen takaisin lapsuuttani. Ensin Narnia-sarja - joka on nyt täydellinen - ja nyt nämä Sarah Kay-sisustustaulut. Onkohan se niin, että jokainen sukupolvi taantuu vuorollaan, siinä vaiheessa kun saa lapsia? Tai sitten ne ollaan vaan me nykyiset nelikymppiset, jotka haikailee kadotettuja kesäpäiviä, polkupyöriä, poutapilviä ja sammakoita. Tai niitä Sarah Kay-tauluja, joita ei pienenä saanut.



P.S. Minulla ja Pizzaa Arvostavalla Lähisukulaisella oli pienenä Sarah Kay-kankaasta tehdyt samanlaiset kesämekot. Se on mielestäni kyllä edelleen hienostunein ja tyylikkäin vaate, jonka olen ikinä omistanut.

4 kommenttia:

  1. Mun hankkimat Tiina-kirjat ja leikkimökkihaikailut menee varmaan samaan kategoriaan.

    -Ja mä hankin varmasti pikkulikalle sen barbin, jota en sitten koskaan saanutkaan ostaa kirjakaupasta, vaikka olin kerännyt ihan itse siihen rahat.

    VastaaPoista
  2. Joo, noi on selvästi samaa "taantumista". :)

    Höh, epistä ettet saanut barbia! Huijausta! Mun mielestä taas hienoin lelu ikinä oli naapurin poikien oikeasti kaivava kaivinkone, jonka päällä saattoi istua, kauha liikkui sellaisia pitkiä vipuja vääntämällä. Se se varmaan on Pätkälle hankintalistalla seuraavaksi. :) Barbi sillä jo onkin ... *punastus*...

    VastaaPoista
  3. Kyllä joka tytöllä barbi pitää olla :D

    Mulla on kyllä jemmassa mun vanha nivelletty barbi, joka ajaa pattereilla toimivalla polkupyörällä! (niin ja niitä perusbarbeja muutama...) Se kirjakauppabarbi maksoi jotain 70 markkaa ja sillä oli väriä vaihtavat hiukset... nyyh. Muistan, että myin jopa zetor-lippiksenikin sedällä kymmenestä markasta, että sain kerättyä rahoja. Äiti vesitti ostohaaveet sanomalla: 'Et sinä sitä nyt tarvitse' -ei kuulemma muista koko asiaa, kun olen siitä maininnut.
    Ti:n lapsuudentrauma.

    Niin ja jemmassa on nukenvaunut ja -rattaat, iso läjä nukkeja ja kiikkutuoli (punainen, jossa on mikkihiiren irtopää). :D

    Mulla oli muuten intiaanitelttakin. Se haettiin linja-autolla oikein kaupungista.

    VastaaPoista
  4. Että oikein joudut omaisuutta realisoimaan ja siltikään ei tullut hankintalupaa.!Ei ihme että on trauma. :D

    (Aikuisten lasten) äideillä(kin) tuntuu olevan valikoiva muisti. Mitäkähän sitä itse päättää valikoiden unohtaa sitten joskus... :D

    Tuo mikkihiiripäinen keinutuoli herättää kaukaisia muistoja, mulla ei kyllä takuulla ollut sellaista itselläni mutta jollakin oli. Ja se oli musta hieno! :)

    VastaaPoista