maanantai 10. lokakuuta 2011

Substanssia

Katsokaa taas mitä minä sain! Tämän tunnustuksen minulle antoi Katinappa. Olen nöyrän kiitollinen ja mieleni lämmin! Tulkitsen tämän niin - oli syytä tai ei - että blogissani on sittenkin substanssia. Jiihaa!


Tunnustuksen saajana kerron nyt kahdeksan satunnaista asiaa itsestäni, koska näin tämä homma menee.

1. En ole eläinrakas, olen kissaihminen. Pidän ainoastaan kissoista. Koiriin suhtaudun kärsivällisen välinpitämättömästi. Hevosia pelkään.
2. Kuuluin opiskeluaikana Nylands Nation-osakuntaan, vaikka olen suomenkielinen enkä edes kotoisin Uudeltamaalta. 
3. Vihaan hiihtämistä. (Ja talvea ylipäätään.) Voitin kultamitalin jonkin pankin järjestämissä hiihtokilpailuissa ollessani muistaakseni seitsenvuotias. Sarjassa ei ollut muita osallistujia. Koulun jokavuotisissa hiihtokilpailuissa olin säännöllisesti viimeinen tai toiseksi viimeinen.
4. Olen vampyyrifriikki. Hämärästä aamunkoittoon on ehkä paras elokuva mitä koskaan on tehty. Lost boys on toiseksi paras. Ja Halloween on Pohjois-Amerikan (ainoa?) todellinen anti länsimaiselle kulttuurille!
5. Nukun muumilakanoissa enkä pysty kulkemaan muumimukien ohi kaupassa pysähtymättä hypistelemään niitä.
6. Seuraan useita lapsettomuusblogeja ja useita käsityö- ja tuunausblogeja, vaikka a) en ole ollut lapsettomuushoidoissa (=jänistin kalkkiviivoilla, aika klinikalle oli jo) ja minulla on lapsi ja b) en ole ikinä osannut tehdä käsitöitä enkä kuvittele niitä koskaan tekevänikään. Molemmat genret tyydyttänevät jotain selittämätöntä tarvetta.
7. Olen työkseni selvittänyt ulkomaisten välittäjäasiakkaiden arvopaperikauppoja suomalaisilla osakkeilla. (Minä, umpihumanisti).
8. Olen asunut ja työskennellyt ex-itäblokissa, rumimmassa mahdollisessa neuvostolähiössä.

Ja nyt siihen hauskimpaan osioon! Saan jakaa tämän tunnustuksen eteenpäin huomionarvoisille blogeille. Niitä on varsinkin seuraavat, joissa viime aikoina olen viihtynyt:

p i l v i t e h t a a m o:
Söpöisen pikkutytön äiti, joka tekee mitä vain mistä vain ja jolla on sana hallussa. Höysteenä hienoja valokuvia niin ikään.

puolitie:
Fiksusti kirjoitettua asiaa pienen lapsen äitinä olemisesta, ekoelosta, sukupuolirooleista, työn ja perheen yhdistämisestä. Siitä Arjesta.

Life according to Shayna:
En usko, että kirjoittaja edes tietää minun lukevan tätä blogia. Niin kuitenkin teen. Hurjien ja kurjien vaiheiden jälkeen kirjoittaja on viimein matkalla kohti äitiyttä. Siis yksi seuraamistani lapsettomuusblogeista, kaunista ja koskettavaa tekstiä.

Elä itte paremmin:
Löysin tämän blogin jokin aika sitten - ja oho, sattuupa olemaan yhteneväisyyksiä omaankin elämääni! Niin kuin erityislapsi, diabetes ja soitanto. Hauskaa tekstiä, välillä vaikeistakin asioista.

Pitkä matka kotiin:
Jälleen sarjassamme lapsettomuusblogeja, joita luen. Tämä on salasanan takana, joten en kerro sisällöstä sen enempää, mutta kerron sen, että matkaa on tiiviisti seurattu ja mahdollisuudesta siihen iso kiitos.

Onnellisten tähtien alla:
Pakko antaa tämäkin palkinto sinne, koska sisältöä on ja se on ihanaa. Salasanan takana vain tämäkin.

Eileithyian matkassa:
Tämänkin parin matkaa kohti vanhemmuutta olen seurannut jo jonkin aikaa. Avoimesti ja kauniisti kipeästä ja kauniista.

Ainon maja:
Iiiiiihana kotoilublogi, jonka kuvissa esiintyy välillä aivan iiiiiihana navankaivelija!

Ja näitähän riittäisi vielä vaikka kuinka, mutta lopetan nyt tähän, koska nyt on jo kilttien Mammojen nukkumaanmenoaika. Hyvää yötä ja aivan mahdottoman kauniita unia! 

5 kommenttia:

  1. navankaivelija äiteineen kiittää ja kumartaa :)

    VastaaPoista
  2. Moro! Huomasin että olet ilmiintynyt ystäväkirjaani. :) Mukavaa!!! <3

    Ja nyt olen aivan järjettömän kiinnostunut (ja kateellinen) neuvostolähiöstä!! Kerro lisää.

    VastaaPoista
  3. RuusuLiisa - var så goda, båda två!
    :)

    Ofelia, moro! Kiva nähdä sinuakin. :) Siinä neuvostolähiössä on hyvin vähän mitään kateellisuuden aihetta! :D Mutta kerron joskus aiheesta lisää, lupaan sen.

    VastaaPoista