keskiviikko 7. joulukuuta 2011

Kymmenen syytä miksi talvi rulettaa

1. Joulu on talvella. Joulu rulettaa.
2. Kun ulkona on pakkasta, viileämpikin asunto tuntuu kutsuvan lämpöiseltä.
3. Lumi heijastaa valoa eikä ole niin pimeää. (Yleinen mielipide. Muistutus itselle: Ota tänä talvena selvää, miksi tämä on hyvä juttu ja miksi pimeä ei ole.)
4. Joulu on talvella. Joulu on mahtava.
5. Minä, jos ken, olen kuin luotu talviolosuhteisiin. Rasva eristää kylmää. (Vrt. mursut, ryhävalaat).
6.  Jos tämä talvi on armollinen, Pätkä ei ehkä saa keuhkokuumetta. (Ensimmäistä kertaa elämässään).
7. Joulu on talvella. Jouluna saa syödä suklaata.
8. En oikein keksi tähän kohtaan mitään.
9. Vasta talven, lumen ja pakkasen jälkeen osaa arvostaa sitä, kun keväällä näkee ensimmäisen kerran paljasta maata. Se se vasta rulettaakin!
10. Joulu on talvella.

Itsepsyykkaus suoritettu. En garde, lumi ja pakkanen! Tehkää pahimpanne.

8 kommenttia:

  1. Sanopa muuta! <3 Joulua odottaessa/muistellessa sitä kummasti jaksaa talveakin. :)

    VastaaPoista
  2. Joulu on paras juhla! Mutta minä olen muutenkin talvi-ihminen. (Tosin näin iän myötä on tuo kesä alkanut nostamaan päätään ja kilpailemaan kovasti rinnalla). Rakastan lunta ja pakkasta. Luonto on niiiiin kaunis, kun se on kuorrutettu lumeen.

    Mutta, tälläistä kuin tänä vuonna eli mustaa ja märkää, siitä en pidä ollenkaan. Pimeys ottaa voimille.

    Ennen talvi oli aivan ehdottomasti minun lempivuodenaika. Nyt en enää niin ehdottomasti voi sanoa mikä on paras. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

    VastaaPoista
  3. Mä rakastin talvea, kun olin lapsi. Kaikista mahtavinta oli möyriä takapuolta myöten hangessa iltapimeällä kuun valossa, kun pimeä tuli ikuisuuden ennen nukkumaanmenoaikaa.

    Nyt aikuisena ei muistu mieleen, että mikä siinä talvessa niin mahtavaa oli... Ja musta ja märkä on mun mielestä just paras syksy! :D

    VastaaPoista
  4. Okei, tän listan talven erinomaisuudesta voin allekirjoittaa :) vaikka ihan joka kohta ei omalle kohdalle osukaan, mut yli puolet kuitenkin ;D

    (Lapsena uhkasin muuttaa talven takia pois Suomesta. Nyt olen todennut olevani luultavasti liian epäsosiaalinen jaksaakseni lähteä vieraiden ihmisten keskelle puhumaan vierasta kieltä, mutta olen sen sijaan ruvennut puhumaan n. 4 kk mittaisten talviunien puolesta [Jouluksi saa herättää].)

    VastaaPoista
  5. Sama vika, muutto on liian vaivalloinen. Talviunet sen sijaan houkuttelevat! Jouluna pystyyn kolmeksi päiväksi ja sitten masu pullollaan kuorsaamaan kevään ensimmäiseen päivään asti... Miksei niin muka voisi tehdä? :)

    VastaaPoista
  6. Hihii! Mahtava lista. Vaikka en ole noin kovasti jouluihminen, niin tuon listan henki ja ajatus ois varmaan mulla kovin samanlainen. Erityisesti tuo kohta 3. kolahti sulkuineen.

    VastaaPoista
  7. :) :) Mä aina nyökyttelen innokkaasti kun tulee se aika keskustelusta, että joku toteaa: "Mutta on se hyvä, että tuli lunta niin ei ole niin kovin pimeää". (Ettei pidettäisi ihan niiiin outona kuin jos alkaisin ääneen ihmetellä, että mikä vika siinä pimeässä on. :D)

    VastaaPoista