maanantai 5. maaliskuuta 2012

Mikäs se siinä?



Taivas varjele, mikä se tämä on?! Ei enempää eikä vähempää kuin Mamman omin pullein pikku kätösin tuunaama tyynynpäällinen! Muistatte ehkä tyynynpäällisen hämärän menneisyyden, sekä virkkausvamman, jonka se ehti aiheuttaa allekirjoittaneelle pelkällä rumuudellaan. (Ts. se oli niin ruma, että rumuuden laukaisemassa mielenhäiriössä koin tarpeelliseksi alkaa itse virkata siihen koristeeksi "jotakin kivaa".)

Ennen kuin erehdytte luulemaan, että tyynyssa näkyvä kukkakuvio on minun tekemäni, korjaan heti, että se on säälipitsiä. (Ts. pitsiä, jota minua virkkuutaidotonta säälivät sukulaiset lahjoittivat kahmalokaupalla, ilmeisesti luettuaan kyseisen postauksen).

Ennen kuin pakahdun ylpeydestä aikaansaannokseeni, kerron teille, kuinka tämä suuritöinen ja vaativa luomus syntyi:

1. Otetaan kaksi epämääräisen väristä tyynynpäällistä, muka "sammalenvihreää". Pah!

2. Värjätään pesukoneessa epämääräisen väriset (muka "sammalenvihreät", pah!) tyynynpäälliset värillä "Kaktus".

3. Ommellaan säälipitsi nyt kauniin vihreäksi muuttuneeseen tyynynpäälliseen.

Kuten tarkkasilmäisimmät katsojat havaitsivatkin, näitä tyynynpäällisiä on siis kaksi. Mitä sille toiselle tapahtuu, siitä kuulette ensi kerralla.

9 kommenttia:

  1. Hienohan tyyny siitä tuli. Ja taidat siis sinäkin tykätä vihreästä :) Mulla on myös tuollaisia pitsejä, en ole itse virkanut vaikka vois luulla. Saisin just aikaiseksi vain 9-12 palasta - en niitä kaikkia tarvittavia peittoa varten. Mä nyt sitten odotan mitä sille toiselle tapahtui...

    VastaaPoista
  2. Mulla menee lempivärit aina kausittain, nyt on pinnalla tummat vihreät. :) Pitkän aikaa oli vanha roosa ja sellainen haalea, kylmä lila. Mun käsittääkseni tuo pitsi on kirpputorilta peräisin, vaikka lahjoittaja kyllä itsekin on ahkera käsityöihminen. Mun mielestä tosi hieno - ja sopii tuon vihreän kanssa hyvin. :)

    VastaaPoista
  3. Sä värjäät itse!?* Ooh! Hieno lopputulos!

    *vähän niinku mun tilanne kirjastojen suhteen, niin tuo värjääminenkään _ei ole_ mun kavereita. (loogista)

    VastaaPoista
  4. Kirjastot, värjääminen - näiden välillähän on selvä yhteys. :)

    Tämä oli ensimmäinen "värjäystyöni" (siis pesukoneeni värjäystyö), olen kyllä tosi tyytyväinen lopputulokseen, ehkä kokeilen värjätä jotain muutakin.

    VastaaPoista
  5. Jopa minä olen onnistunut pesukoneväreillä, joten niiden täytyy olla idioottivarmoja :-D

    VastaaPoista
  6. Tykkään.

    Koukuttavia tällaiset jatkuu seuraavassa numerossa-kirjoitukset.

    VastaaPoista
  7. Solo Maman, mä kanssa luulen, että ne on idioottivarmoja, niin yksinkertaista se oli. (Kankaat koneeseen, kulmat auki väristä ja kiinnitteestä, suolaa perään ja pyörimään.) Ehkä jos suhtautuisi niinkin kunnianhimoisesti, että alkaisi sekoittelemaan niitä värejä, silloin todennäköisesti alkaisi mennä pieleen... :D

    Laura, hyvä jos koukuttaa. :) Mulla tulee mieleen se joku aataminaikuinen lastenohjelma (Pikku Aasi?), joka aina loppui sanoihin "Mutta mitä sitten tapahtui, siitä kuulette ensi kerralla." :D Ja ensi kertaa ei millään ois jaksanut odottaa. :)

    VastaaPoista