torstai 10. toukokuuta 2012

Epäloogista

Sain opettajaltani lainaan oikean akustisen kitaran*, jotta voisin harjoitella kunnolla. Miten on mahdollista, että mitä enemmän harjoittelee, sitä huonommaksi tulee?  

Pussicat. Taidan palauttaa kitarapussin tällä sisällöllä.


Jos lopetan harjoittelun välittömästi, taitoni ehtii ehkä palautua ennalleen. (Ei se häävi tosin ollut alun alkaenkaan).

Viisi päivää kitaranäytteeseen. Viikon korvamato on tiukasti ollut yksinomaan tämä:


"Voisko joku kertoa minulle sen
miksi olen paljon huonompi kuin Nappi Aaltonen?
Taidan ottaa syanidiannoksen
koska olen tällainen
rähmäkäpälä!"

Plääh.

* En ymmärrä (sitäkään), miten jokin on "nailonkielinen kitara" kun puolet kielistä on kuitenkin terästä. Onko tässä soittimessa mitään loogista? Häh?

6 kommenttia:

  1. Jos yhtään lohduttaa, olen niin epämusikaalinen, että en joutunut edes laulukokeeseen (=nolaamaan itseni julkisesti luokan edessä). Instrumentteihin suhtaudun pelokkaan kunnioittavasti.

    VastaaPoista
  2. Kaamea, mitä laulukokeita teillä on ollut! Meillä sai sentään nolata itsensä yksin luokassa opettajan kanssa kahden. (Muut odotti käytävällä). Minun suhtautuminen tähän yhteen instrumenttiin on tällä hetkellä pottuuntuneen epäkunnioittava... >:-D Kielisoittimet! Pah!

    VastaaPoista
  3. Kyllä sä opit ♥ Mä olen lapsena käynyt kitaratunneilla, kitaraksi köyhä äiti oli hommannut jostakin sellaisen käyetyn soittimen, jossa sai painaa julmetusti sormillaan, että kielet olisivat osuneet kitaran kaulaan... huoh. Muistan sen, kuinka sormenpäät olivat ihan vereslihalla. En mä silti mikään taituri ole, mutta jotain jäi niistäkin tunneista mieleen. Kitaran virityksen olen opetellut vasta nyt aikuisen aikuisena ;) Siitä mä en jotenkin tykkää yhtään.... Kiitos vielä julmetusti tuosta Klamydian biisistä :) Meidän perhe on ollut viikon kipeänä, oli ihan piristävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäkin siis olet kieli(soitin)naisia! :D Mulla oli kanssa vähän aikaa sellainen T-kaupasta tilattu akustinen kitara, joka a) ei pysynyt ollenkaan vireessä ja jossa b) kielet oli jotenkin niin korkealla, ettei siitä soittamisesta mitään tullut. Tämä lainakitara on aivan ihastuttava esine, ei tosiaan oo siinä vika vaan soittajassa. :D Siinä on kiinni jopa sellainen härpätin, jossa on viritysmittari. Kuinka kätevää!

      Mun ope on kyllä ihan paras ope. Tänään se opetti mua soittamaan Metallican Enter Sandmania ja nyt mua ei potuta juuri yhtään. :) :)

      Poista
  4. awww I love cats :)
    your blog is amazing!

    http://bubblemylicorice.blogspot.com/

    VastaaPoista