maanantai 11. tammikuuta 2016

Junk Wars Episodi 7: The Scavanger Awakens

Minua, kuten niin monia muitakin tällä hetkellä, mietityttää universaali ongelma: Miten kauan täytyy antaa kulua elokuvan ensi-illasta, ennen kuin siitä (elokuvasta) voi sanoa mitään juoneen liittyvää? Puhun nyt tietenkin Siitä elokuvasta, siitä jota me minun ikäiseni (ja muunkin ikäiset) todellisuuspakoiset olemme odottaneet jo vuosia. Onko nyt, kun ensi-ilta on ollut jo melkein kuukausi sitten, luvallista kommentoida juonta jotenkin? Joko voi pitää oikeutettuna oletuksena, että kaikki ne, jotka haluavat välttyä juonipaljastuksilta etukäteen ovat jo elokuvan nähneet? (Itse olen nähnyt sen nyt kahdesti. Nörtti mikä nörtti.) Jos joku tietää tähän vastauksen, kertokoon!

 Koska Liam Neeson ei ilmeisesti ole vielä nähnyt Episodi VII:ää, jätän aiheen käsittelyn nyt verikoston pelossa tähän.

Aasinsiltoja pitkin siirrymme nyt kuitenkin takaisin asuntoomme ja sen 96 neliömetriseen olemukseen. En oikein osaa olla täyttämättä sitä! Jo yli vuoden ajan olen yrittänyt kuoria itsestäni ehtaa minimalistia, siinä aina välillä jotensakin onnistuenkin. Uudessa asunnossamme olen oppinut jopa nauttimaan tyhjästä tilasta ympärilläni. Nyt kuitenkin - johtuen ilmeisesti kovien pakkasten aikaansaamasta pesänrakennus- ja hamstrausvietistä - vanha sivupersoonani Romunkerääjä* on alkanut nostaa päätään. Tänään se sai Minimalisti-Minusta (toinen sivupersoona) niskalenkin SPR kirpparilla, jonne Minimalisti-Minä oli viemässä tavaraa, ei suinkaan ostamassa mitään. Määrätietoisin ottein Romunkerääjä osti tuosta noin vain kirjahyllyn ja nojatuolin. Tämä ei olisi ollenkaan niin paha asia, ellei se olisi tehnyt samaa ostosta jo viime viikolla (miinus kirjahylly) naapurikirpputorilla.** Pelkään pahoin, että on olemassa riski, että eräs enoistani oli oikeassa ennustaessaan, että uusi suurempi asuntomme on kohta yhtä täynnä kuin se edellinenkin oli. Minimalisti-Minun on ainakin ryhdistäydyttävä tikkusuoraksi mikäli tämä aiotaan välttää.

Kuvia Romunkerääjän löydöksistä on tulossa - ehkä jo huomenna - kunhan SPR:n kuljetuspalvelu tuo ostokset kotiin.***

Tämän nojatuolin Romunkerääjä raahasi kotiin viime viikolla. Se on kaikessa rumuudessaan aivan ihana. (Ja aitoa nahkaa.)



* Minulla on useita sivupersoonia, teille ehkä parhaiten tuttuja ovat sivupersoonani Kodinlaittaja sekä juuri mainittu Romunkerääjä.
** Me asumme kirpputorin naapurissa! Voitteko kuvitella, mikä jatkuva kiusaus minua koettelee?
*** Ovelat p*skiaiset kuljettavat huonekalut kotiin kympin korvausta vastaan. Mikä Romunkerääjä voi sellaista vastustaa?!

2 kommenttia:

  1. Upea tuoli! Onneksi meiltä on matkaa lähimmälle kirppikselle melkein 20km.. Tosin silti tuntuu romua kerääntyvän. Vosinkin kysyä, että mistä näitä romuja oikein tulee - en minä mutta Pirkka? (Meillä lapset syyttää Pirkkaa kaikesta..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pirkka se ilmeisesti kantaa tavaraa myös meille. :D Kirpputori(e)n läheisyys kyllä onneksi vaikuttaa niinkin päin, että sitä tavaraa lähtee helpommin uudelleen kiertoon eikä ihan kaikki jää tukkimaan nurkkia. Tuntuu vain, että viime aikoina virtaus on ollut meille päin eikä meiltä pois. :D

      Poista